jueves, 26 de agosto de 2010

18 i 19 de juliol de 2010

18/07/2010

Em desperto a les 6 h i oh!! sorpresa, està totalment núvol, és un mal dia per pujar al JUNGFRAU. Dormim una mica més, fins la 7 h, segueix núvol, es igual, ens aixequem, dutxa i esmorzar, com sempre hi ha els tomàquets ai!! vull dir el ous vermells, ara la Gemma ja sap que els ous no son tomàquets, jejejeje. Segueix núvol, es un problema per que no sembla un bon dia per pujar al JUNGFRAU i demà ja marxem. Bé, decidim anar a provar sort, anem fins GRINDELWALD que és on surt el tren cap el JUNGFRAU. Preguntem a la taquilla i ens deixen veure la càmera instal•lada a dalt, bé, fa bon temps, un sol radiant.

Comprem els tiquets que serveixen per entrar a tot arreu a dalt, 240 € els dos, una mica car però s’ha de pujar al TOP DE EUROPE. Agafem el tren a les 7:55 h fins a KLEINE SCHEIDEGG, on es fa un canvi de tren, pugem al segon i aquest que ho va fent per quasi la paret i passant per túnels dintre de la roca, en el recorregut fa dues parades dintre d’un túnel que es baixa del tren i a través d’uns vidres es pot veure el paisatge que és espectacular. A les 9:25 h arribem a el TOP DE EUROPE (JUNGFRAU).

Pel camí ens expliquen, per cert molt bé, tot el que es pot fer i com s’ha de fer quan arribem a dalt.
- La zona groga que és un costat de la muntanya, tot són vistes, glaciars, la pujada al mirador, activitats i un camí que porta caminant durant 1 hora per la neu a un refugi.

- La zona blava que és l’altre costat, més vistes de glaciars, i el palau de gel.

- La zona vermella que és la zona de restaurants i botigues.
Comencem per la zona groga que és la que ens sembla més interessant, Fem la caminada per la neu, totalment pols, una hora i a pesar de que la temperatura és baixa s’arriba bastant suat. Arribem al refugi des de on es poden veure unes vistes impressionants, allà ja ens hem de tapar doncs l’aire és fred i suats com anem no agafem alguna cosa que no volem.
Evidentment tornem a les instal•lacions caminant i agafem un ascensor que, amb una velocitat vertiginosa, ens puja al mirador i des d’allà, si les vistes fins ara havien estat espectaculars, ara les superen, és la cota més alta on es pot anar.

Anem a la zona blava on també es pot sortir fora, també es pot anar caminant una mica però està tancat per que hi ha moltes esquerdes i és molt perillós. Des d’aquesta banda es veu millor el JUNGFRAU, i també es veuen altres glaciars.

Després anem al PALAU DE GEL, molt maco, hi ha tot d’estatuetes fetes amb gel i les parets agafen un color blavós increïble.

La zona vermella la fem una mica ràpid per que les botigues i els restaurants no ens interessen. Mengem el que portàvem i anem a agafar el tren per baixar.

Arribem a GRIENDELWALD a les 16:30 h, caminem una mica pel poble i anem a un mirador que hi ha sobre d’un turó, arribem a l’hotel a les 17:00 h, dutxa i berenar, estem cansats.

Per si no havíem caminat prou, anem a INNTERLAKEN caminant, a sopar a una pizzeria (RISTORANTE MERCATO), pizza i espaguetis, molt bo tot.

19/08/2010

Ens aixequen i esmorzem aviat i sortim a les 8:00 h direcció LUNGEN on hi ha un llac amb unes vistes extraordinàries, continuem cap a LUCERNA on visitem el centre i el pont de KAPPELBRÜCKE és el pont més llarg del món amb 200 metres de llargada, una antiguitat de 660 anys i es va cremar l’any 1993, tornant-lo a reconstruir el mateix any. A cadascun dels cavalls que formen la coberta hi ha una pintura, amb un total de 112, que van estar destruïdes en l’incendi.

Molta educació, com anècdota, quan vàrem anar a la moto per anar al nostre proper destí, no sabíem com sortir de la ciutat i només en la acció d’obrir el mapa un senyor amb una Harley es va parar i ens va venir a demanar si necessitàvem ajuda, ens va indicar perfectament com sortir de LUCERNA.

Continuem direcció ZUG, on també hi ha unes vistes extraordinàries del llac.

Continuem cap a LIECHTENSTEIN concretament a la seva capital VADUZ, on passegem pel centre, fa molta calor, i el que ens condiciona més a patir calor és anar vestits de motoristes.

Entrem a AUSTRIA per la frontera de FELDKIRCH i seguim per l’autopista fins a BLUDENZ on parem a dinar, a les 14:00 h, en un restaurant que hi ha la fàbrica de cervesa FOHRENBURGER. El dinar molt bo.

Sortim direcció INNSBRUCK, casi tot per autopista i arribem a INNSBRUCK a les 17:30 h, parem a demanar informació per dormir i llocs per visitar a una oficina d’informació que hi ha a l’autopista mateix abans d’entrar a INNSBRUCK. Allà només ens poden donar informació de llocs per dormir i ens reserven lloc en una pensió dins de la ciutat (168 € per dos nits), diuen que cadascun dels poblets tenen la seva pròpia oficina d’informació. Com que no ens ha convençut el lloc per dormir, no per veure’l, que no l’hem vist, sinó per que està dins de la ciutat i el que volem és anar a dormir en un poblet que estigui en la muntanya, anem a buscar un poblet que es diu MUTTERS, trobem un apartament sencer per nosaltres sols amb una gent molt cordial, 62 €/dia amb esmorzar inclòs. Sopem una pizza en una pizzeria de MUTTERS, també molt bona.